Mediteren kun je leren

Natuurlijk let je op je voeding en sport je regelmatig, maar ben je ook mentaal fit? Bij de Hoofdacademie werk je aan je mentale conditie.

Mediteren kun je het best vergelijken met het trainen van je spieren. Net zoals je je biceps of je buikspieren traint, kun je ook je geest (brein, hersenen) trainen door te mediteren. Het levert je veel op!

 

Nuchter en praktisch

Bij de Hoofdacademie leer je de meest voorkomende en bewezen meditatietechnieken. Op nuchtere en praktische wijze. Zonder links met religie. Je hoeft van ons geen mantra’s te reciteren, aan thee-ceremonie’s deel te nemen of je benen in een ingewikkelde knoop te leggen. Je kiest gewoon - na verloop van tijd - de meditatiemethode die het best bij jou past.

 

 

Voordelen

Meditatie geeft innerlijke rust, helpt tegen stress en versterkt het immuunsysteem. Bovendien zijn mediterende mensen gelukkiger. En dat is niet het enige. Meditatie maakt je rustig, maar tegelijkertijd alert. Het verlaagt de bloeddruk, spierspanning en hartslag. En het verbetert de nachtrust.  Kortom: meditatie maakt gezond en gelukkig. Er zijn honderden wetenschappelijke onderzoeken die dat ondersteunen.

Klik hier voor een overzicht van relevant wetenschappelijk onderzoek >

 

 

Regelmatig mediteren

Als je regelmatig mediteert ontwikkel je het vermogen om je gedachten en emoties meer van een afstand te bekijken, zonder er meteen een etiket (oordeel) op te plakken of erin op te gaan. Je leert - op een open en milde wijze - te antwoorden i.p.v. onmiddellijk te reageren.

 

Klik op de gewenste meditatiecursus voor een overzicht van de te behandelen onderwerpen/thema's en inschrijfformulier:

 

  1. Proefles
  2. Stoomcursus
  3. Bedrijfscursus
  4. Opfrisles
  5. Jaarcursus
  6. Verdiepingscursus